måndag 1 augusti 2011

Gratis Burke på iBooks

I dag tänkte jag tipsa om ett trevligt fenomen som jag upptäckte i helgen. Och med trevligt så menar jag gratis.

Om du har en iPhone så har du också per automatik en applikation som heter iBooks. Jag hade inte använt den tidigare så jag trodde att det bara var en läsare av något slag. Nu i helgen upptäckte jag dock att det finns gott om böcker för gratis nedladdning i applikationen i fråga.

Självklart så finns det en massa klassiker men om du läser den här bloggen så är sannolikheten stor att du även är intresserad av annat.

Och det är här själva tipset om ett trevligt fenomen kommer, det finns nämligen flera Edmund Burke-skrifter för nedladdning i iBooks. Även Hume, Mill och Locke finns representerade bland författarna.

För den som gillar amerikansk politik finns även historiska presidenters installationstal och liknande.

Så nu har ni något att göra når ni sitter där och väntar på nån busshållplats nånstans.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: