lördag 12 juni 2010

Positiv bröllopstrend

Kanske betyder det ingenting, men det känns ändå positivt att Skansens Drop in-bröllop lockade flera hundra par.

Som jag ser det så är det en god sak att par väljer att ingå äktenskap för att på så sätt knyta sig själva närmare varandra, och jag personligen är ganska ointresserad av hur själva akten går till. Huvudsaken är att man på ett eller annat sätt lovar varandra trohet och ömsesidig kärlek.

Skansen är en vacker plats så jag har full förståelse för att man väljer att gifta sig där om man får chansen. En sak undrar jag dock; hade paren som dök upp på Skansen i dag egentligen planerat för en annan typ av bröllop men sen valt Skansen när de såg att möjligheten gavs? Man menar, man var ju ändå tvungen att ha gjort hindersprövning i förväg så det kan ju inte ha varit hur spontant som helst?

Hur som helst så önskar jag alla nygifta par lycka och välgång i sina äktenskap!

Inga kommentarer: