måndag 9 juli 2012

Förra veckans länkar och tankar

Eftersom jag har semester nu så var förra veckan en långsam vecka rent internetmässigt. Mina två egna blogginlägg under veckan skvallrar onekligen om det (här och här).

Jag försökte dock hänga med i vad som hände i Almedalen och det blev några länkningar på Twitter och rekommendationer på Facebook. Alla har dock inte anknytning till Almedalen.

Först ut var en länkning till Alice Teodorescus kolumn om klassresor. Sen länkade jag till Maria Ludvigssons ledare om borgerligheten. Självklart uppmärksammades Sanna Raymans bitska  inlägg om pseudodebatternas pseudodebatt (om ickeborgerliga liberaler). På Kd:s dag i Almedalen tyckte jag att Göran Hägglunds debattartikel på Brännpunkt förtjänade att lyftas fram.

Sist men inte minst så länkade jag till tidningen Världen idag som skrev under rubriken "Kan ett samhälle vara sekulärt?". Ett ledarstick som för övrigt delade många tankar med ett av mina egna inlägg i frågan.

2 kommentarer:

bengan sa...

Lika djupt som uppländska slättsjöar, dessvärre. Skärpning!

martin-edgelius sa...

Det är inte meningen att det ska vara djupt. Det är meningen att det ska vara informativt.