måndag 20 augusti 2007

Göran Skytte

Vi svenskar är politiskt lättlurade och utan minne. Det är sossarna som har skapat det dåliga samhället, segregationen, förorterna, arbetslösheten, utanförskapet, bidragsberoendet, skoleländet. Men det räcker med att Sahlin gör ett kort besök i förort och lovar guldregn, så verkar allt annat glömt, förlåtet, bortsopat. -Göran Skytte

Som vanligt skriver Göran Skytte bra i helgens SvD. Jag tycker allt som oftast att hans analyser av världen är sakliga och välgrundade. Även jag har svårt att se hur Alliansens stöd hos det svenska folket kan vara så lågt. Men jag är också plågsamt medveten om att vi inte förvaltar vårt pund på bästa sätt. Framför allt har vi varit extremt dåliga på att förklara varför vi för den politik vi gör.

Men; "bättre en rödgrön topp idag än på valdagen". Blir vi bättre på att kommunicera vår politik tror jag opinionen kommer att se annorlunda ut 2010. Jag hoppas det i alla fall.

Inga kommentarer: