torsdag 30 augusti 2007

Mellan arv och utopi

Här om dagen upptäckte jag, till min stora glädje, att min C-uppsats i historia omnämns i Torbjörn Nilssons bok Mellan arv och utopi, Moderata vägval under hundra år, 1904-2004. Min handledare, Niklas Stenlås, ingick i projektet (Högern 1904-2004: Moderniseringens vän eller fiende) och min motivation under uppsatsskrivandet bestod till stor del av möjligheten att uppsatsen i fråga skulle vara användbar för det material som producerades av projektgruppen. Det tog dock ganska lång tid innan det verkligen publicerades någon bok och jag glömde bort att undersöka huruvida jag hade bidragit till forskningen eller ej.

Nu kan jag dock konstatera att Mellan arv och utopi innehåller en fotnot till min uppsats En studie i blått. Jag kom visserligen inte fram till något revolutionerande (uppsatsens slutsats var att det hade skett en professionalisering av politikeryrket inom moderaterna) men ändå, den finns med där som en referens. Och det känns kul.

Inga kommentarer: