fredag 14 september 2007

Gorilla Biscuits

I går fick jag äntligen se ett av mina absoluta favoritband, Gorilla Biscuits live. Eftersom de la ner 1991 så trodde jag länge att jag aldrig någonsin skulle få se dem men efter en återföreningsvåg över hardcore-världen så bestämde sig även GB för att göra en turné. Och vilken spelning det var. 500 personer på Debaser, trångt, varmt... och ett helt sagolikt framförande av GB. De var samspelta, tighta och ärligt peppade... vilket syntes på dem.

Gårdagen överträffade verkligen alla förväntningar. Och i morgon ska jag till Linköping och se Bane och Have Heart. Har visserligen sett båda banden tidigare men de är två av mina favoritband bland aktiva band. Tre bra band inom loppet av 48 timmar, det är inte ofta det händer.

Time Flies

Inga kommentarer: