tisdag 13 april 2010

Ismer igen...

Hans Wallmark skrev ett debattinlägg i tidningen Dagen i förra veckan. Artikeln handlade om konservatism och får väl ses som ett inlägg i den numera avsomnade debatten (åtminstone i dagspressen) om konservatism i Sverige. Hans fick sedan ganska stark kritik från sin riksdagskollega Rolf K Nilsson för att tillämpa en omfamnandekonservatism utan tydliga förhållningssätt.

Jag förstår bådas sätt att resonera och jag skulle nog vilja lägga mig någonstans i mitten. Jag håller nämligen med Rolf K om att det finns eviga värden och förhållningssätt som jag sätter högre än andra. Jag är dock inte särskilt intresserad av att kritisera andra som tycker annorlunda. Min mission (om jag har någon) är att påpeka och föra fram det som jag anser vara rätt och riktigt. Sen får andra tycka precis vad de vill...

Så som sagt, någonstans i mitten.

Inga kommentarer: