fredag 29 juni 2012

Veckan som gick

Jag tänkte nu, som en liten sammanställning över veckan som gick, länka till mina inlägg från veckan. Ens blogginlägg är ju dock endast en liten del av det man delar med sig av på nätet. Jag kommer därför även ta med intressanta saker som jag har länkat till, på Facebook och på Twitter, under veckan.

Eftersom det är semestertider så blir det en ganska kort sammanställning i dag. Jag tänker mig dock, om jag lyckas med att hålla i med det här, att sammanställningarna blir desto mer omfattande i höst.

Det enda riktiga blogginlägget den här veckan handlade om rätten att neka vem man vill som butiksägare.

I övrigt har jag länkat till Fredrik Segerfeldt som skrev bra och fyndigt om den svenska synen på sig själv i världen, till Martin Liby Alonsos mycket träffsäkra analys av klasshatsdebatten, till Fredrik Kärrholms ledare om medborgarskapets betydelse, till Karl Sigfrid och Andreas Norléns mycket välskrivna, och EU-kritiska debattartikel samt till en nyhetsartikeln om Prins Carl Philip som inte får rätt att bygga en bastu på sin tomt.

Det sistnämnda tog jag så klart med eftersom alla borde ha rätt att få bygga bastu på sin egen tomt.

Inga kommentarer: