fredag 20 augusti 2010

Lars Ohly och (s)katten

Pensionärerna har blivet det har valets gunstlingar. Alla tävlar om att vilja sänka skatten mest, vilket så klart är trevligt, men när överbudspolitiken kommer från vänster så är det egentligen inte särskilt trovärdigt. Mellan 1994 och 2006 sänkte inte Socialdemokraterna pensionärernas skatt en enda gång, och nuvarande borgerliga regering har redan sänkt den två gånger. Så vem framstår som mest trovärdig? Missförstå mig rätt, jag uppskattar att valet handlar om skattesänkningar, jag tror bara inte att de rödgröna är ärliga i sitt uppsåt.

...och nu har Lars Ohly visat att de inte är det heller. Vad tror ni händer om han får bestämma? Sänkt skatt för pensionärer, eller höjd skatt för löntagare? Jag vet vad jag tror. Och jag tycker att det känns ganska tydligt vad Ohly egentligen vill.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: