onsdag 6 februari 2013

Ett nytt Bondetåg?

För att vara konservativ så är jag inte särskilt intresserad av försvarsfrågor. Jag är väl införstådd med vikten av ett nationellt försvar men jag är ingen MÖP som kan diskutera antal pansarvagnar och truppförband i timmar (vilken många av mina vänner och bekanta kan göra).

Den senaste tidens försvarsdebatt gör dock att till och med jag funderar över om det inte är så att det börjar bli dags för ett nytt Bondetåg. I dag är det dessutom 99 år sedan som originalet anordnades.

Ingen som värnar den nationella suveräniteten kan vara nöjd med att Sveriges försvar endast kan hålla stånd i en vecka, oavsett hur man bedömer de omkringliggande hoten just i dag.

Jag förväntar mig dock inga större demonstrationer på Stockholms gator i dag.


Två nålar med bondetågsanknytning ur samlingen.

Inga kommentarer: