måndag 13 augusti 2012

Sammanfattning veckorna 31 och 32

Nu när det mesta är tillbaka i sedvanliga rutiner så tänkte jag återuppta min ambition om att emellanåt sammanfatta sådant som har varit intressant under den senaste tiden. Det vill säga sådant som jag själv har skrivit men framför allt sådant som jag har länkat till i olika forum.

Blogginläggen de senaste veckorna har bland annat handlat om kärnkraft och den ideella sektorn. Sen kommenterade jag von Misesinstitutet angående den politiska vänster- högerskalan (ett inlägg som i sin tur fick ett svar där von Misesinstitutet verkar hävda att det inte finns några skillnader mellan olika statsläror och därför är vänster- högerskalan ovidkommande).

När det gäller länkar till externa texter så uppskattade jag Ivar Arpis ledarstick om hetslagar som slår fel, Mike Winnerstigs eminenta debattartikel om legala vs. illegala vapen samt Roland Poirier Martinssons tankar om Mitt Romneys vicepresidentkandidat Paul Ryan.

Inga kommentarer: