onsdag 4 januari 2012

Natten i Iowa (och två tips)

Så... Det blev Romney som tog hem segern i natt till slut. Om än knappt. Dock inte sagt att något är självskrivet i det långa loppet. Jag tycker ändå att det mesta talar för att Romney står som segrare till slut. Och kanske blir Santorum vice presidentkandidat till slut.

En plats som jag egentligen tror hade passat Gingrich bra, om det inte vore för att han verkar hysa ett personligt agg mot Romney vill säga.

Men det var inte det jag tänkte skriva om. I stället tänkte jag tipsa om två bra sidor för er som vill bevaka amerikansk politik (men som likt jag inte orkar surfa runt på amerikanska sidor).

Den första är Mathias Sundins sida Amerikansk politik, och den andra är Amerikanska nyhetsanalyser. Mathias åker dessutom till New Hampshire i morgon och kommer således rapportera från händelserna centrum. Det kommer bli mycket spännande att följa.

Nyheter: DN, D, SvD, SvD, Exp, AB, AB.

Bloggar: Pettersson, Erixon.

Inga kommentarer: