söndag 22 maj 2011

Förändringens vindar

För ett par månader sedan beslutade jag och min fru oss för att sälja vårt hus i Sorunda i Nynäshamn. Efter snart fyra år så styr vi i stället kosan mot min gamla hemstad Katrineholm.

Den främsta anledningen är att livssituationen inom några år förhoppningsvis kommer må bra av att det finns barnvakter i närheten, i stället för 13 mil bort.

Jag kommer fortsätta att jobba där jag jobbar och det kommer faktiskt ta lika lång tid att åka till jobbet från Katrineholm som det gör från min nuvarande bostad. Vilket kanske låter konstigt men är sant.

Med anledning av detta så kommer bloggandet under de kommande veckorna vara koncentrerat kring vardagarna. Helgerna kommer vara fullspäckade av packande, bärande och flyttande.

Bara så att ni vet.

Inga kommentarer: