lördag 11 december 2010

Dagens länkar

Jag tror att jag tänker börja med något nytt. Lite på grund av att jag blev inspirerad av Kent Persson i går.

Jag anser själv mig vara en person men ganska bra koll på nyhetsflödet (och bloggflödet). Jag tänker därför, med jämna mellanrum (kanske varje dag?) börja länka till sånt som jag tycker är intressant men inte nödvändigtvis skriver om själv.

Det kommer bli högt och lågt och nyheter blandat med bloggar och svenskt blandat med utländskt och borgerligt blandat med, annat. Vi får väl se om ni gillar det. Här kommer i alla fall de första länkarna.

Richard Swartz skriver bra om varför stater måste få ha hemligheter: DN.

Klockrent om vikten av att skilja på det som är privat och på det som är offentligt: Johan Hakelius.

Dn skriver om en man i Södertälje som har svårt att definiera vad som är politiskt och vad som är privat: DN.

Mattias Lundbäck skriver om varför vindkraft är dödfött: Ekonomisten.

Ett kul inlägg om Monica Green, av Johan Ingerö.

Om varför FN är en högst tveksam organisation: Erik Svansbo.

Visst behöver vi Barsebäck: Expressen.

"The Conservative gift guide", hur köper du julklappar?: Human Events.

Heritage Foundation om Liu Xiaobo och Kinas eventuella framtid: The Foundry.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , .

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lysande, Martin! En samling toppenartiklar. Richard Swartz artikel blev så nedgjord i kommentarerna att DN stängde av kommentarsfunktionen.

Unknown sa...

Tackar!